Saturday 10 November 2012

I'm okay.

"Bila seseorang yg dulu kita kena berubah mesti kita nak saat saat kita mula kenal dia dulu. Masa itu rindu sangat waktu first kenal dia".
Ingat tak kau selalu chat dengan aku ? Ingat tak kalau aku buat status kau orang pertama like dan coment ? Ingat tak aku nak tipu kau tapi aku tak pandai dan akhirnya kantoi. Hah bengang kot. Ingat tak first aku chat dengan kau kita buka topik " Tinggi kau berapa" kau ingat tak ? Ingat tak kita main sesama masa latihan ? Ingat tak aku selalu tanya kau itu ini padahal aku cuma nak lebih dekat dengan kau . Hihi kau ingat tak kalau waktu time agama kau lalu depan kelas aku mesti tanya "Ziqa belanja aku Mcd ah" "Ziqa lepasni kau waktu apa" "Ziqa kau single ea?" Kau ingat tak ? semua soalan ni kau tanya . Lama kot time kita rapat dulu start bulan 1 until bulan 6 lepas birthday kau , kau terus nak tak nak layan aku kan ? Hahaha masa kau buat status harini birthday saya dan aku jadi orang pertama coment dan jadi orang pertama tweet bagi kau kan ? Kau mesti tak ingat . Masa kat facebook kau aku coment " Happy birthday .... ! " Kau hanya like je . Bila orang perempuan lain coment " Happy birthday....." Kau terus balas jom Otp and bla bla , time tu aku sangat bengang rasa nak sumbat muka dalam jamban then flash ! Then kau send inbox " Oit pendek , Thanks tau :p" Hm aku tak balas sebab aku rasa bengang dahlah status tu public dan engkau hanya like je sekurang kurangnya cakaplah " Thanks" . Haih....... Dan keesokkan hari deret Form 3 semua heboh weh kau bagi apa kat dia , aku hanya jawab " Berdoa supaya dia pandai menghargai orang " semua senyap time aku cakap macam tu. Aku kuat kuat mengharungi semua dengan satu senyuman , aku tak pernah mengadu dekat orang sangat pasal aku cinta kau and what bla bla aku cuma luahkan di blog saja. Cikgu kata " kau lupakan saja orang yang tak pandai hargai engkau Ziqa " Aku " hanya mampu senyum " . Hm jika aku diberi membuat permintaan kepada Allah yang Maha Esa , aku akan minta tak nak kenal dengan engkau , aku akan minta kau tak perlu wujud dalam hidup aku . Tapi semua sudah jadi bubur aku terima seadanya . 

Around bulan 2 aku buat status single kau coment " yeje " aku balas " ye " then akak aku masuk campur 
" adik ! akak dah redha " dan kau balas " Kakak kau dah redha tinggal jawapan kau je ni " Haa dari situ aku mula rasa yakin yang engkau suka aku , tapi malangnya.......kau mainkan perasaan aku saja, Hm

Tapi benda dah lepas aku tak perlu mengungkit , aku cuma doakan kau bahagia dengan pasangan yang kau sanjung :) Tapi aku tidak berharap cuma aku mampu bersabar dan bersabar . Biar Allah balas budi kebaikan kau . Aku takkan bermusuh dengan orang yang aku sayang . Fullstop, bye assalamualaikum :)